Dacă, după o analiză SWOT sau câteva interviuri îți dați seama că ai ales un scop greșit, nu insista. Definește un nou obiectiv profesional. Pentru a face acest lucru, este recomandabil să faci un exercițiu numit Roata competenței. Desenează un cerc și împarte-l în sectoare. Umple fiecare sector cu competența care trebuie implicată în munca ta. Exemple: comunicarea cu clienții, organizarea conferințelor, managementul echipei. Acum uită-te la roata ta. Distribuie volumul de lucru dorit pentru fiecare competență ca procent. Care este acest rol? Ce fel de specialist îți dorești să fii? Completează cu opțiuni și alege-o pe cea care va răspunde mai mult.
Așadar, ai fost invitat la un interviu
Pregătește o prezentare de trei minute despre tine din timp. Ai o descriere a postului și experiența pe care o ai. Fă prezentarea într-un mod cât mai interesant pentru ca angajatorul să te asculte, concentrându-te pe experiența de lucru relevantă în alte companii. Vorbește despre punctele forte pe care le aveai la fostul loc de muncă și despre realizările cu care te mândrești.
Studiază nu numai activitățile companiei, ci și ultimele noutăți înainte. De asemenea, fii pregătit pentru întrebarea: "Ce te-a atras la compania noastră?" și evită răspunsul de genul, „este o companie mare stabilă”. Acest lucru este foarte enervant pentru angajator.
Încearcă să te comporți cât mai natural, fii cercetător, nu doar un subiect de testare. Pe piața muncii s-au întâlnit doi comercianți și un cumpărător. Tu alegi, cine este angajatorul. Nu ezita să pui întrebări care te privesc. Sfatul este să le pregătești din timp. Ce este important pentru tine? Echipa, stilul de conducere, locul de muncă, adaptarea, predarea? De obicei, la un interviu, pierzi din vedere întrebările și apoi vei fi dezamăgit de rezultat.